דף הבית » איך לפתור תקלות במחשב?
טכנולוגיה

איך לפתור תקלות במחשב?

איך לפתור תקלות במחשב?

המחשב כבר עושה לכם בעיות? אתם מחפשים דרך בה תוכלו לפתור את התקלות לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע? יש מספר דברים שעליכם לקחת בחשבון לפני שאתם קוראים לטכנאי, למעשה אתם יכולים לחסוך לעצמכם מאות שקלים ולפתור את התקלה בעצמכם במקרים מסוימים. היתרון הגדול שלנו הוא שהיום יש לנו את כל המידע הנדרש באינטרנט, נוכל למצוא מדריכים בשפע לפיתרון התקלה שלנו, בדיוק כמו במאמר הזה. יש מקרים בהם יהיה עדיף לכם לרכוש מחשב חדש מאשר לתקן את הישן, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על פיתרון תקלות במחשב.

מה ההבדל בין תקלת חומרה לתקלת תוכנה?

תחילה חשוב לדעת את ההבדל בין תקלת חומרה לתקלת תוכנה. חומרה היא רכיב פיזי שנמצא בתוך המחשב (לא המסך). ייתכן ואותו רכיב חטף פגיעה פיזית או שהוא אינו מחובר היטב. במקרים כאלה יש צורך בפיתרון התקלה באופן טכני. אם זה אומר שצריך להחליף או לחזק את החיבורים. עבור תקלות מסוג זה במקרה בו הרכיב אינו פעיל יותר אנו נצטרך להיעזר בבעל מקצוע. עם זאת, יש מקרים בהם אנחנו יכולים גם כאן לפתור את התקלה באופן ידני.

איך עושים את זה? יש מקרים רבים בהם המחשב שלנו קיבל מכה ובעצם הבעיה היא שהחיבור ברכיבים נותק. כדי לוודא שאכן זאת התקלה עליכם יהיה לפתוח את המחשב. מדובר על מספר ברגים קטנים שעליכם להסיר, זכרו לשמור עליהם היטב. שימו לב האם יש רכיבים שאינם מחוברים ואמורים להיות מחוברים. לדוגמא, אם המסך שלכם פתאום לא עובד עליכם לבדוק את כרטיס המסך או את החיבורים מהמסך למחשב. אם לדוגמא הבעיה היא בין המחשב למסך, אם יש לכם עוד כבל HDMI או כבל למסך בבית שתוכלו להחליף ולוודא אולי התקלה בכלל נמצאת בכבל עצמו. בכל מקרה, ברגע בו המחשב פתוח תוכלו לבחון האם התקלה היא בחיבורים או מורכבת יותר. במקרים בהם התקלה חמורה ממה שחשבתם, יהיה עליכם להיעזר בבעל מקצוע.

תקלת תוכנה היא תקלה מסוג אחר. מדובר על וירוס ברוב המקרים אשר חדר למערכת שלכם אחרי שהורדתם משהו. התוכנה הזדונית למעשה פוגעת בתוכנות אחרות במחשב שלכם, כתוצאה מכך המחשב שלכם מתחיל להאט ולעיתים לא נפתח בכלל. יכול להיות גם שמדובר על התקנה שגויה של תוכנה על רכיב לא נכון. במקרים כאלה יש לכם מדריכים באינטרנט אשר תוכלו למעשה להעתיק את התקלה שכתובה לכם לגוגל ולראות מה היא אומרת. בדרך כלל, תקלות כאלה יכולות להיפתר או על ידי פירמוט המחשב או התקנת אנטי וירוס שמוחק את הוירוסים. אם עדיין התקלה לא נפתרה, יהיה עליכם ליצור קשר עם טכנאי מוסמך. תיקון של תקלה כזאת בדרך כלל תהיה רק עלות ביקור של טכנאי מחשבים שהוא כ-250 ש”ח. יש מקרים אחרים מורכבים יותר שהוירוס גורם למחשב שלכם לאט לאט להיהרס. אם התיקון עולה על כשני שליש משווי המחשב, ייתכן ויהיה עדיף לכם לרכוש מחשב חדש.

תקלות פופולריות:

וירוס – כולנו בסופו של דבר נפגע מוירוס בדרך כזאת או אחרת, רק ככה לומדים. אבל אם כבר למדתם איך להימנע מוירוסים, כדאי גם לדעת איך לפתור אותם. עולם המחשבים הוא עולם מלא, יש מקרים רבים בהם נכנסות לנו תוכנות ריגול מאתרים מפוקפקים ברשת. הוירוס בדרך כלל מאט את המחשב, כדי להבטיח שזה לא יקרה לנו בפעם הבאה עליכם להוריד תוכנת אנטי וירוס מוכרת. יש לכם אפשרות לשלם עבור אנטי וירוס, תוכלו גם למצוא תוכנות חינמיות. לדוגמא, יש לנו אנטי וירוס Avast אשר בודק האם יש לנו וירוסים במחשב ומסיר אותם.

מחשב לא נדלק – מה עושים במקרה בו המחשב לא נדלק? במקרה בו המחשב לא נדלק יש המון סיבות שיכולות להוביל לזה, גם וירוסים. תחילה, עליכם לבדוק האם כל החיבורים נמצאים במקום. נסו גם להעביר את השקע אליו מחובר המחשב לשקע אחר, ייתכן והתקלה היא בשקע. בדקו האם ספק הכוח מוציא אוויר, זה אומר שהמחשב תקין וכנראה לוח האם שלכם תקול. תדעו אם ספק הכוח תקין ולוח האם כאשר אתם בעת ההדלקה שומעים את צפצוף. אם המחשב לא מגיב, ייתכן והתקלה היא בכלל בכרטיס מסך או זיכרון של המחשב. 

בן כמה המחשב שלכם?

יש תקלות שבהחלט יכולות לעצבן אותנו, במיוחד כאשר קנינו מחשב חדש. דבר ראשון, אם אתם עדיין בטווח האחריות תוכלו לקבל תיקונים בחינם ללא צורך בהוצאה כספית עבור טכנאי. כאשר מדובר על מחשב יישן, זכרו שלכל מחשב יש את אורך החיים שלו ויכול להיות שהגיע הזמן לרכוש מחשב חדש. במקרים בהם תיקון המחשב מתייקר ועולה כמעט על שווי המחשב, זה הזמן הנכון לחסוך עוד מעט ולרכוש מחשב חדש.

בחירת המחשב צריכה להיות בהתאם לצרכים שלכם. אם אתם גיימרים, השווי של המחשב יהיה הרבה יותר גבוה מאשר מישהו שעובד על מחשב רק לצורך כתיבה לדוגמא. עלות של מחשב גיימרים תהיה בדרך כלל מעל 7,000 ש”ח עבור מחשב רציני ללא כל הציוד הנלווה כמו עכבר ומקלדת. יש לכם אפשרות לחסוך בעלויות כאשר אתם מרכיבים את המחשב באופן עצמאי. זאת אומרת, אתם רוכשים את כל התכולה של המחשב (הרכיבים) ופונים לבעל מקצוע לצורך הרכבה. בדרך הזאת גם תחסכו כסף וגם תוכלו לבחור לעצמכם מחשב העונה על הדרישות שלכם. שיטה זו מומלצת בעיקר למי שיש לו ניסיון במחשבים, יודע מה דרישות המחשב ויודע מה דרישות התוכנות אותן הוא מריץ על המחשב.