דף הבית » פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרות: שיטות סיוע ותמיכה שהורים יכולים להשתמש בהן
Uncategorized תוכן שיווקי

פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרות: שיטות סיוע ותמיכה שהורים יכולים להשתמש בהן

קרדיט לתמונה: pixabay

בני נוער עוברים שינויים רבים בחייהם בהיבטים גופניים, רגשיים וחברתיים, וטבעי שהם יחוו פחדים וחרדות בתקופה זו בחיים שבה הם מנסים להתמודד עם שינויים אלו, וחשוב שהורים ידעו איך לסייע למתבגרים שלהם להתמודד עם הפחדים והחרדות שלהם. מאמר זה דן בכמה שיטות התמודדות שהורים יכולים לנקוט בהם.

סיוע במצבי פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרו מתחיל עם הקשבה

הצעד הראשון והחשוב ביותר בסיוע להתמודדות עם פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרות הוא להקשיב להם ולעודד אותם לשתף אתכם בדאגותיהם. ההקשבה צריכה להיות נטולת שיפוט ולהתבסס על הבנת נקודת המבט שלהם, עם הצעת אמפתיה ותמיכה.

אימות הרגשות

חשוב ליידע בני נוער שהפחדים והחרדות שהם חווים נורמליים ומובנים, ולאמת את הרגשות שלהם על ידי הכרה שמה שהם חווים הוא אמיתי ושזה בסדר להרגיש כך. גישה זו תסייע להם להרגיש שאתם מקשיבים להם ומבינים אותם.

הגברת תחושת הביטחון

במקרים רבים של פחדים אצל ילדים, הם זקוקים להבטחה שהמצב יסתדר, ולכן חשוב לספק להם מידע עובדתי על המצב הגורם לחרדתם, וליידע אותם שאתם זמינים לתמוך בהם ולהרגיע אותם שהם לא לבד ושתעזרו להם להתמודד עם הפחדים והחרדות שלהם.

חינוך לשיטות התמודדות

מומלץ ללמד את המתבגרים שיטות התמודדות יעילות לשליטה על הפחדים והחרדות שלהם עם תרגול טכניקות הרפיה כמו נשימות עמוקות, מדיטציה או יוגה.

חשוב גם ללמד אותם לזהות את המחשבות השליליות שלהם ולהחליף אותן במחשבות חיוביות, ולעודד אותם לעסוק בפעילויות שהם נהנים מהם ושמסייעות להם להרגיש רגועים ונינוחים.

פנייה לטיפול מקצועי

אם הפחדים והחרדות של המתבגר שלכם משפיעים על חיי היומיום שלו ועל בני המשפחה, אולי הגיע הזמן לפנות לעזרה מקצועית.

איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, שמתמחה בטיפול במצבי חרדות בגיל ההתבגרות, ידריך וייעץ למתבגר עד להשגת תוצאות של פיתוח שיטות התמודדות, עם תמיכה מקצועית שמבוססת על כלים שלהורים אין אותם.

יצירת סביבה תומכת

יצירת סביבה תומכת בבית ובבית הספר יכולה לעזור לבני נוער להרגיש בטוחים, ומומלץ לעודד אותם לתקשר באופן גלוי וכנה, עם מרחב בטוח ונוח לדבר על רגשותיהם.

המתבגרים צריכים לדעת שיש להם תמיכה זמינה והכוונה לפי הצורך, שיסייעו להם לבסס שגרות המקדמות טיפול עצמי והרפיה.

בשורה התחתונה, סיוע להתמודדות עם פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרות דורש גישה סבלנית ומבינה

הקשבה, אימות רגשותיהם, מתן ביטחון, לימוד אסטרטגיות התמודדות, פנייה לעזרה מקצועית ויצירת סביבה תומכת, הן שיטות יעילות להתמודדות עם פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרות.

הנקודה שחשוב לזכור היא שכל מתבגר חווה פחדים וחרדות באופן שייחודי לו, ולכן גם כל שיטת התמודדות צריכה להיות מותאמת למצב הייחודי של המתבגר, אבל כשהמתבגר יודע שיש מי שתומך בו, הוא יכול להתמודד עם הפחדים והחרדות שלו, ולהשיג תוצאות של חוסן נפשי משופר.