דף הבית » טיפים לעיצוב מחמם בחורף
בית

טיפים לעיצוב מחמם בחורף

Coffee table and sofas in modern living room

אוירה אינטימית וחמימה בבית רצויה תמיד קל וחומר בעונת החורף הקרה בה מבלים יותר שעות בבית …

המעצבת ענת אגסי, מנהלת קשרי אדריכלים ושיווק באלוני מציעה טיפים ליצירת אוירה חמימה בחורף:

  • אור- לתאורה השפעה מכריעה על האווירה בבית, שילוב תאורה חמימה, המותאמת לאביזרים בחלל, תוכל לשנות משמעותית את התחושה בו. לכן יש להקפיד מראש על תכנון, מיקום, כמות וגוון התאורה, מומלץ להתייעץ בגורם מקצועי לצורך כך.
  • צבע- גווני הבז’, החום, האפור החם, הסגול והבורדו הם גוונים המזוהים יותר עם החורף. אין צורך לצבוע מחדש את הקירות, אך כן רצוי בהחלט להוסיף אלמנטים ובדים בצבעים אלו, אם בכריות, בווילונות ואם באמצעות קיר כוח.
  • הוספת אביזרי עץ –  תוספת של אביזרי עץ תתרום לחימום האווירה. בחדר הרחצה למשל ניתן להוסיף סולם עץ המשמש לייבוש מגבות ותליית בגדים ואקססוריז שיתרמו חום ושיק, או ע”י הוספת “שטיחי” עץ במקלחון  על גבי הריצוף הקיים ומתפקדים כמו אגנית עץ ומהווים פתרון המוסיף אווירה וסטייל במינימום מאמץ.
  • שילוב של  אלמנט האש  -שילוב של קמין או תחליף לאח – או גם תוספת של נרות ריחניים מייצרים אוירה חמימה ונעימה ללא קשר לסגנונו העיצובי של החלל.
  • שילוב שטיחים – שטיח הוא אלמנט שמעשיר את הנראות וקרנו עולה בעיקר בתקופת החורף. השטיח יכול להיות שטיח טקסטיל או מרבד אריחים מרהיב המשלב דוגמאות וגוונים תואמי עונה.
  • מחממי מגבות – מומלץ לשלב בחדר הרחצה,  מאוד פונקציונלי ומפנק בחורף ותורם ליצירת אוירה של ספא, כיום ניתן להשיג במגוון של צבעים ועיצובים נקיים ומינימליסטיים. מחמם דורש הכנה של נקודת חשמל.
  • פרקט– ריצוף בפרקט טיבעי מעניק אוירה חמה לכל בית ומגן מפני הקור מהרצפה. ניתן להמשיך את הפרקט גם על גבי הקיר כחיפוי ליצירת קיר כוח שמעניק אוירה חמה.   

כיום קיימים מגוון פתרונות כגון פרקט -PVC המאפשר יישום מהיר ונקי עם תוצאה ויזואלית טבעית ומייצר בידוד אקוסטי ותרמי, פרקט PVC איכותי יספוג חום כאשר נחמם את הבית כך שנעים לדרוך ולשבת עליו.