דף הבית » איך לאתר נזילה בבית?
בית

איך לאתר נזילה בבית?

איך לאתר נזילה בבית?

החורף כבר כאן, אבל יש מספר דברים שאתם צריכים לדעת כאשר מדובר על נזילה שנובעת מגשם או מפיצוץ בצנרת בסדר גודל כזה או אחר. ריכזנו לפניכם שלושה טיפים אשר יעזרו לכם לזהות האם מדובר על רטיבות חמורה שתוביל להוצאות גבוהות או שמדובר על דבר תקין שאפשר להמשיך לעבור איתו על סדר היום. 

מהם הסימנים שיעידו לכם על רטיבות?

ריכזנו לפניכם מספר סימנים אשר מעידים על כך שיש לכם בעיית רטיבות אשר יכולה לנבוע מבעיות איטום או חלילה סדר בצנרת. בכל מצב, ייתכן ואתם תצטרכו להזמין בעל מקצוע. הטיפים האלה נועדו כדי להבטיח שאתם תתפסו את התקלה בזמן לפני שהיא תחמיר, ואז ההוצאות יהיו הרבה יותר גבוהות. לפניכם שלושה סימנים מקדימים שכל אחד יכול לזהות:

רטיבות סמוך לפתחים – כאשר אתם רואים רטיבות חוזר באזור הפתחים (חלונות, דלתות וכד’), זה יכול להעיד על בעיית איטום. הבעית איטום אינה דווקא בקירות אלא בפתחים עצמם. כאשר אנחנו מתקינים חלון כלשהו על בעל המקצוע להיות מיומן ולהבטיח שאין בעיות באיטום. ברגע בו יש לכם אחריות על החלון, תוכלו לפנות לבעל מקצוע ולדרוש תיקון.

סימני עובש – סימני עובש על הקירות מעידים על בעיית איטום. עובש נוצר עקב מגע בין מים ובין הקיר שלכם. כאשר אתם רואים עובש בתקרה או בכל חלק חיצוני של המבנה, ייתכן ומדובר על בעיית איטום מהגג לדוגמא. עם זאת, כאשר אתם רואים עובש בחדרים פנימיים בבית המצב יותר מורכב. ייתכן ויש לכם נזילה בצנרת אשר למעשה אם לא תטופל בהקדם, אתם יכולים למצוא את עצמכם עם פיצוץ בצנרת שיכול לעלות כמה אלפי שקלים. 

נזילה סמויה – אחת הבעיות המורכבות יותר תהיה נזילה סמויה. נזילה סמויה היא נזילה שאין לה באמת סימנים שיכולים להעיד על כך שיש בעיית איטום או כל מקור אחד של מים שנוגע באחד הקירות. עם זאת, יש לנו טיפ אחד חשוב עבורכם שיכול להעיד על נזילה סמויה. ברגע בו אתם רואים שחשבון המים נהיה גבוה ללא כל סיבה, ייתכן ומדובר על נזילה סמויה. תוכלו לכבות את כל הברזים בבית ולבדוק אם שעון המים עדיין רץ. במקרים כאלה שהשעון ממשיך לרוץ, מזל טוב, יש לכם נזילה סמויה. 

איש מקצוע

כל הסימנים שציינו מעידים על כך שאתם צריכים לפנות לבעל מקצוע לפני שהמצב יחמיר. כאשר אתם בוחרים אינסטלטור אשר יעזור לכם לפתור את הבעיה אנחנו ממליצים לכם לבחור בעל מקצוע אשר עובד עם ציוד איכותי, כמו מצלמה תרמית. עד היום יש בעלי מקצוע אשר לא נעזרים בציוד טכנולוגי לאיתור נזילה. כתוצאה מכך, הם מפרקים את הקיר שלכם עד למציאת התקלה. מדובר על עבודה ארוכה, יקרה ומלכלכת.