דף הבית » איך לפתור תקלה בבית?
בית

איך לפתור תקלה בבית?

איך לפתור תקלה בבית?

היום כל מי שרואה את תוכנית הטלוויזיה “יצאת צדיק” מלא בחרדות שזה לא יקרה גם לא. עם זאת, מי אמר שאתם צריכים מיד לקרוא לבעל מקצוע? ישנן תקלות ביתיות אשר אתם יכולים לפתור באופן עצמאי ללא כל סיוע של בעל מקצוע. כמו כן, יש מקרים בהם אסור לכם לפתור את התקלה לבד, מקרים בהם מדובר על עבודה בגובה או עבודה עם חשמל. אז אילו מלאכות ניתן לבצע בבית באופן עצמאי ואילו לא?

צביעה ותיקון הקיר – יש אנשי מקצוע רבים אשר יגידו לכם שאסור לכם בשום פנים ואופן לצבוע את הקירות שלכם לבד. אבל רגע, יש מספר דגשים שהם שוכחים להחסיר. במקרה בו אתם רוצים לצבוע את הקיר שלכם לבד כל מה שאתם צריכים הוא מדריך לצביעת המבנה שלכם. כאשר מדובר על חדר רטוב (אמבטיה, שירותים וכד’), אז מדובר על מקרה מורכב יותר שאתם באמת צריכים בעל מקצוע. יש מקרים בהם אתם רוצים צבע ייחודי אשר דורש יחס שונה, ומקרים בהם מדובר על צביעת צבע קר על צבע חם, אילו מקרים שמשתלם לכם להיעזר בשירותיו של צבעי. עם זאת, כאשר אתם מחפשים צביעה סטנדרטית לבית בצבע לבן/שמנת, כל מה שאתם צריכים הוא ציוד נכון. היום אפשר למצוא בכל חנות טמבור צבע לבן או שמנת. שלבי הצביעה צריכים לכלול קודם כל תיקון של הקירות ומילוי חורים. לאחר מכן, וודאו שהקיר ישר ורק לאחר מכן התחילו בשכבה ראשונה של צבע. לאחר שהצבע מתייבש לפחות ב-90% תוכלו לצבוע את השכבה השנייה. המחיר אותו גובה בעל מקצועי על צביעת קיר לרוב יהיה כ-300 ש”ח ומעלה, לכן וודאו אם באמת זה נכון לכם. 

הברחת יונים – יש לכם יונים מעל הראש שמציקות לכם? כאשר מדובר על מקרים סטנדרטיים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לרכוש דוקרני נירוסטה. דוקרנים אלו יעשו את העבודה כאשר מדובר על מקום פתוח, על פרגולה או בכניסה לבית. חשוב להדגיש, כאשר מדובר על מקום גבוה, הימנעו מהתקנה עצמאית. 

סתימה – כולנו סובלים בצורה כזאת או אחרת מסתימות, בסופו של דבר יכול להיות שמדובר פשוט על גוש שערות שנתקע. עם זאת, כאשר מגיע בעל המקצוע אליכם יכול להיות שהוא יספר לכם סיפורי אלף לילה ולילה. לכן, לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע תוכלו לפתוח את פתח הניקוז ולראות האם תקועות שם שערות, תוכלו לעשות את זה עם פומפה. כמו כן, יש מקרים בהם אתם יכולים להעביר צינור ברזל ארוך מפתח הניקוז או מהביוב ובכך לפתור את הסתימה. כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד הימנעו מזריקת מגבונים. כמו כן, יכול להיות שהבעיה במקום היא בכלל באופן התקנת הצנרת ואז אין לכם איך לברוח מתיקון כללי של כל הצנרת.