דף הבית » איך לבחור בעל מקצוע?
בית

איך לבחור בעל מקצוע?

איך לבחור בעל מקצוע?

היום קשה מאוד לסמוך על בעל מקצוע כזה או אחר. אנחנו רואים בתוכניות טלוויזיה המון נוכלים אשר פוגעים בתדמית של אוכלוסיה שלמה. בתור לקוחות, אנחנו רוצים לדאוג לכך שבעל המקצוע אשר מגיע אלינו יבצע את העבודה כמו שצריך. בין אם מדובר על עבודת הדברה שלא עולה על 1,000 ש”ח, ובין אם מדובר על שיפוץ המטבח שיכול להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים. הנה כל הטיפים עבור בחירת בעל מקצוע איכותי.

5 דרכים לזהות בעל מקצוע אמין:

חוות דעת – תוכלו למצוא חוות דעת אודות אותו שירות של בעל המקצוע באתר שלו. יש אתרים רבים בהם אנחנו יכולים לראות ביקורות רלוונטיות, לטוב ולרע. כמו כן, דף הפייסבוק הוא תמיד דף פתוח. טוב להיכנס לדף של בעל העסק ולראות איך מגיבים על תמונות שהוא מעלה ומהו מדד הפופולריות שלו. עלינו לדעת לזהות בעל מקצוע אשר יש לו ביקוש. אם יש לאותו בעל מקצוע ביקוש, סימן שכנראה שהוא עושה משהו נכון. כמו כן, דעה אחת שלילית מתוך 100 חיוביות לא אמורות לפסול בעל מקצוע, זכרו זאת.

תקציב – עליכם לבחור בבעל מקצוע בהתאם לתקציב שיש לכם. עם זאת, אנחנו ממליצים לא להתפשר על איכות בעל המקצוע בגלל התקציב. לרוב אנחנו צריכים לבחור את קו האמצע, לא את היקר ביותר וגם לא את הזול ביותר. כאשר אנחנו מגיעים עם תקציב מסודר לבעל מקצוע איכותי, הוא ידע להתאים את עצמו אלינו. ואם אתם רואים שאתם לא מוצאים בעל מקצוע בתקציב שלכם, עדיף לכם להמתין ולחסוך מאשר להתפשר על בעל מקצוע חאפר אשר בגללו אולי גם תשלמו יותר.

רישיון – יש היום הרבה מקצועות, בעיקר בתחום הבנייה שדורשים רישיונות. עם זאת, המון בעלי מקצוע לא מחזיקים ברישיונות אלו. במקרים כאלה, אתם חייבים לוודא שאותו בעל מקצוע מוסמך. יש מקצועות שלא דורשים רישיון, אבל כן יש תעודת הסמכה. ברגע שאתם רואים תעודת הסמכה או רישיון זה כבר מעיד על איכות של בעל מקצוע. שימו לב שהרישיון בתוקף. 

תעודת יושר – תעודת יושר מתאימה לבעלי מקצוע אשר נוגעים בנושאים יותר רגישים, כמו מנעולנים. במקרים כאלה, בעל המקצוע יוכל לפנות למשטרה ולבקש תעודת יושר. תעודת יושר מגיעה לבעלי מקצוע אשר יש להם עבר נקי והם מחזיקים ברישיון של אותו תחום. תעודת יושר היא אסמכתא מעולה לכך שבעל המקצוע רוצה להראות לכם שהוא בא לעשות טוב. 

אחריות – הרבה בעלי מקצוע מעניקים אחריות, אבל לא על העבודה שלהם אלא על המוצר עצמו. אתם רוצים לחפש דווקא הפוך, בעלי מקצוע אשר יציעו לכם אחריות על העבודה שלהם. ברגע שבעל מקצוע מציע אחריות על העבודה שלו זה מראה שהוא בטוח במה שהוא עושה ומוכן לקחת אחריות על זה.