דף הבית » ביטוח פציעות ספורט – מדוע כל ספורטאי צריך לרכוש פוליסה
תוכן שיווקי

ביטוח פציעות ספורט – מדוע כל ספורטאי צריך לרכוש פוליסה

קרדיט תמונה FREEPIK

קריירה של ספורטאי (חובבן או מקצועי) היא ייחודית ושונה מקריירה של מרבית בעלי מקצועות אחרים. היא נבדלת בכך שבמובנים מסוימים, היא מתחילה בגיל מאוד צעיר ונגמרת מאוד צעיר. הרבה פעמים הרבה יותר מוקדם ממה שהם ציפו, זאת עקב פציעות שמונעות מהם להמשיך ולהתחרות.

לא פעם, ספורטאים מסיימים את הקריירה שלהם, ללא מקצוע וללא ידע בתחומי עיסוק אחרים, ואז הם תלויים בכספים שהם צברו וחסכו במהלך תקופת פעילותם. אם הם נפצעו בגיל צעיר וסיימו את הקריירה מוקדם, אזי שאפשר להבין שהסכומים שהם צברו הם נמוכים ולא יאפשרו להם לפרנס את עצמם ואת בני משפחתם. זו רק סיבה אחת מדוע כל ספורטאי צריך לרכוש ביטוח פציעות ספורט.

איך נראית קריירה של ספורטאי מקצוען

ספורטאים מתחילים להתאמן בגיל מאוד צעיר, ובשלב מתקדם מחליטים אם להפוך למקצועניים.  במידה וכן, האימונים והתחרויות גובים זמן יקר גם על חשבון הלימודים. יתרה מזו, האימונים והתחרויות חושפים אותם להיבטים שונים של פציעות ספורט.

רוב הספורטאים המקצוענים מסיימים את הקריירה שלהם עד גיל 40, במידה והם אינם נפצעים בפציעה המאלצת אותם לפרוש קודם לכן. במידה והם נפצעים, הם מוצאים את עצמם בבעיה ולכן חשוב לרכוש ביטוח ספורטאים.

מה זה ביטוח פציעות ספורט והחשיבות שלו

ספורטאים, מקצועיים אך גם חובבים, מבצעים פעילות גופנית מאומצת באימונים ובתחרויות. פעילות זו יכולה לגרום לפציעות ספורט ותאונות, וכן גורמת לשחיקה של הגוף. אלו יכולות להיות פציעות זמניות מהן אפשר להחלים ולחזור לתפקוד סדיר, אך אפשר שהן יהיו פציעות שימנעו חזרה לשגרה ויאלצו אותם לפרוש. מעבר לכך, הפציעות עלולות לדרוש תוכנית טיפול הכוללת טיפולים, ניתוחים, שיקום ועוד.

ביטוח ספורטאים מקצועי מעניק להם כיסויים למקרים הבאים:

ראשית, ביטוח בריאות. החלק המשמעותי ביותר. חלק זה מציע כיסויים על טיפולים, ניתוחים וכל דבר אחר, בהתאם לתנאי הפוליסה. זה החלק המהותי, בגלל המרכיבים והכיסויים שהוא מספק.

שנית, ביטוח אובדן כושר עבודה. רכיב המאפשר להם לקבל תגמול כספי במידה והם אינם יכולים להמשיך ולעבוד בתחום שלהם. כמו שציינו, ספורטאים יודעים לעסוק בתחום המקצועי בו הם עסקו מגיל צעיר. אם הם נפצעים ונאלצים לפרוש, זה יכול להעמיד אותם במצב בו הם לא יוכלו להתפרנס עוד מתחום העיסוק שלהם.

שלישית, ביטוח תאונות אישיות. אם נניח ספורטאי מבצע תאונה במהלך אימון או בשגרה אשר גורמת לשבר או כוויה, המבוטח יוכל לקבל פיצוי כספי משמעותי. כמו כן, ביטוח זה מאפשר קבלת פיצוי מוסכם במקרה של מוות או נכות מתאונה.

לסיום, שתי נקודות משמעותיות:

נקודה ראשונה, ניתן לרכוש פוליסות ביטוח פציעות ספורט על פי סוג ההתמחות. כלומר, פוליסות מותאמות על פי צרכי המבוטח.

נקודה שנייה, גם ספורטאים שאינם מקצוענים יכולים להיעזר בפוליסה זו, אם הם מתאמנים ומתחרים בתדירות גבוהה. למשל, רצים ריצות ארוכות, רוכבי אופניים ומתאמנים בתחומים אחרים. כך הם יהיו מכוסים במידה ויפצעו.