דף הבית » שיש – רצפות מעוצבות משנות את כל החלל
תוכן שיווקי

שיש – רצפות מעוצבות משנות את כל החלל

קרדיט לתמונה: צלם נמרוד לוי

מהטאג’ מאהל האייקוני באגרה ועד אנדרטת וושינגטון בארה”ב, אינספור נקודות ציון נצחיות הוקמו בעולם לאורך ההיסטוריה באמצעות שיש.

כיום, שיש ממשיך לככב בתור חומר גלם מרהיב, אלגנטי ועל זמני לעיצוב חללים – מבתים פרטיים ועד משרדים, חללים מסחריים, מבני ציבור ועוד.

במיוחד בישראל החמה, נראה כי רצפת שיש היא הבחירה האידיאלית, בזכות אפקט הבידוד המקרר שהיא מעניקה.

סוגי רצפות שיש

לעיצוב הריצוף יש תפקיד משמעותי ביצירת חוויה של נוחות וייחודיות לאורך עונות השנה ולכן שיש הוא בחירה מדהימה:

הוא מגיע במגוון עצום של מרקמים, קשיות, צבעים, דפוסים ומחירים – הכל בהתאם לאזור ממנו הוא נחצב.

אבן מלכותית זו מגיעה ממקומות שונים בעולם, ביניהם הודו ואיטליה והיא מוסיפה אלמנט של זוהר ועושר לחלל. אך איך בוחרים את השיש המתאים לריצוף?

שיש איטלקי למשל, נחשב יקר ויוקרתי במיוחד. יש לו איכות מיוחדת של ברק גבוה המעניק משיכה חזותית לכל חלל מרוצף.

השיש ההודי הוא פחות מבריק ויותר קשה יחסית, אך הוא מגיע בשלל מרקמים וצבעים ונחשב פחות יקר.

שני סוגי השיש הללו, הם רק חלק קטן מתוך אינספור אפשרויות לעיצוב רצפות, משטחים, קירות, חדרי רחצה ועוד.

אתם רק צריכים לבחור את הסוג המתאים לכם ביותר.

עיצוב חללים שונים עם רצפת שיש

לכל חדר יש צרכי ריצוף מעט שונים ולכן אפשר להתאים את סוג השיש לפי צרכי החדר. למשל:

ריצוף שיש בחדרים הופך את החלל קל ואוורירי – גם אם מדובר על חלל צר וארוך.

ניגודיות נכונה בין צבעי הריצוף לבין צבעי הריהוט והקירות יוצרת משחק מעורר ואסתטי בין הברק העדין של הרצפה לבין שאר הפריטים בחדר.

לעומת זאת, פלטת צבעים נקיה וניטרלית על הקיר והתקרה, עם ריצוף שיש תואם מאפשרת לכם להעמיס פריטי עיצוב וריהוט רבים בחלל, כולל פריטים בגוונים כהים – תוך שאתם יוצרים חלל מואר ונעים.

בחדרי רחצה, עיצוב רצפת שיש יכול להתרחב גם לקירות – במיוחד אם אתם רוצים עיצוב מלכותי ואלגנטי. תוכלו להרחיב את העיצוב של רצפת שיש לאורך הקירות וליצור אווירה מרעננת.

טיפים לעיצוב עם רצפת שיש

  • גוון השיש – לכל סוג שיש יש דפוסים וצבעים שונים. תוכלו לבחור שיש קלאסי כמו קאררה או קלקטה, שהם סוגי שיש לבנים, מלכותיים ונצחיים. לעומת זאת, קיימים לא מעט סוגי שיש בעלי גוונים עשירים וכהים יותר. בחרו את הגוונים שמחמיאים לעיצוב הכללי.
  •  
  • סגנון עיצוב – ריצוף שיש משתלב היטב עם סגנונות עיצוב שונים. בין אם יש לכם בית מודרני, מינימליסטי או אורבני ובין אם יש לכם בית בסגנון כפרי – קלאסי. השיש מסתגל היטב לכל סגנון. התאימו את סוג השיש לאופי החלל כדי ליצור אווירה הרמונית ומזמינה.
  • פריסה ודפוס – האופן שבו מניחים את אריחי השיש יכול להשפיע משמעותית על התוצאה החזותית: קיימים דפוסים מפורסמים כמו ורסאי, או אדרה, היוצרים תחושת עומק ותנועה. לעומתם, אפשר לבחור דוגמת רשת קלאסית ליצירת מראה חלק ונקי.
  • להעצים את האור הטבעי – ריצוף שיש הוא מחזיר אור טבעי ויכול לגרום לחלל להיראות בהיר ופתוח יותר. בחרו היכן וכיצד להתקין רצפת שיש שתוכל לשקף את האור ולהכפיל אותו.
  • התקנה מקצועית – התקנת ריצוף שיש דורשת מומחיות ודייקנות. לכן חשוב לקחת בעלי מקצוע מנוסים, שיבצעו התקנה מושלמת ועמידה לאורך שנים רבות.

חברת אבסולוטו מתמחה בייבוא ואספקה של אבן טבעית ושיש יוקרתי, שמציבים את הסטנדרט הגבוה בישראל לעיצוב והום סטיילינג. אנו מזמינים אתכם להיכרות אישית כדי שתוכלו להתרשם מהמבחר של חומרי הגלם ואיכות הליווי שלנו. צרו קשר למידע נוסף!

קרדיט לתמונות: צלם נמרוד לוי