דף הבית » איך לבחור מאמן אישי ?
בריאות

איך לבחור מאמן אישי ?

עידן יעקובס - צילום גיל ישראל

האימון אישי או עסקי על ידי מאמן מקצועי יכול להיות תשובה טובה לאתגרים ולקשיים בתחומי החיים או העסק השונים.

בשנתיים האחרונות בעקבות מגפת הקורונה, חל ביקוש שיא לאימון אישי ואימון עסקי

מצב אי הוודאות, הצורך ליצור שינוי ולחשב מסלול מחדש העלו את רמות הביקוש במאות אחוזים. אך למרות שזה נשמע פשוט, אימון הוא לא דבר של מה בכך.


אך בשל התפתחותו הרבה של תחום האימון בשנים האחרונות, נוצר ביקוש לא רק למאמנים במקביל כמות המאמנים גדלה, ובשוק קיימים מאמנים שהתמחו בתחום מסוים מתוך תחומי האימון כמו אימון עסקי, אימון זוגי, אימון משפחתי ואימון להורים.

עברו הכשרה מסודרת ומדרכה מסודרת.


וכמו כן לצד בתי ספר מקצועיים בתחום שמכשירים מאמנים מקצועיים בעלי ידע מקצועי רב. כמו בכל תחום, גם תחום האימון סובל מאנשים שהחליטו עצמם לקצר את משך ההכשרה שלהם חלקם למדו יותר או פחות ואפילו קיימים בשוק “מאמנים” שהכשירו את עצמם והחליטו שהם יכולים לאמן, למרות שאינם בקיאים מספיק במקצוע, אינם בעלי הכשרה מקצועית מספקת ואף גרוע מכך הם עצמם אינם חיים על פי השיטה, הדרך ואמונות היסוד אותם הם אמורים לייצג, ברמה האישית והעסקית  אך בכל זאת הם מציעים את שירותיהם ללקוחות

תהליך האימון האישי יכול לתת מענה מצוין, להעצים, לדייק, לאפשר למתאמן ליצור שינוים משמעותיים בחיינו, בעסקים שלנו, בקריירה, ביחסים וליצור ביצועי שיא, אך בכדי לאמן אנשים פרטיים, אנשי עסקים וקבוצות נדרש ניסיון, הכשרה ובעיקר להיות אדם שיכול ללוות אותנו במסע הטרנספורמציה המדהים הזה בבטחה, העצמה, ולהיטיב אימנו

אז איך ניתן לעזור לך לבחור את המאמן המתאים לך?

עידן יעקובס, מנכ”ל צופן ההצלחה, מנהל שותף בקהילת  לדיבור מול קהל Toast Tlv ,

 יועץ ארגוני, מאמן ומלווה אנשים, בעלי עסקים ומרצים לפעול מעוצמתם, להגשים ולהשאיר חותם בעולם, מציע כמה טיפים לבחירת המאמן המתאים:

 1 – חיפוש מידע, שווה לחפש מידע לגבי אותו מאמן, המידע יכול להיות באתר, ברשתות החברתיות, בתגובות ולנסות לראות האם התגובות הן אמיתיות או המלצות אינטרסנטיות, הכי טוב לקבל המלצה אישית מאדם אשר חווה תהליך אימון עם אותו מאמן.

2 – בדיקת השכלה רלוונטית לתחום, לבדוק מהי ההשכלה, מה אותו מאמן למד ואיפה. ישנם יועצים רבים שימליצו לקחת מאמן אשר מתמחה בדיוק בדבר הספציפי שאותו אתם מחפשים, אני רוצה להוסיף, אימון הינו תהליך שינוי, ופעמים רבות הנושא איתו מגיע הלקוח הוא רק סימפטום ועל המאמן לדעת לזהות ולתת מענה מקצועי.

תהליך האימון עלול להיתקע במידה והמאמן אינו מספיק מיומן בתהליכי שינוי,

לכן ההמלצה שלי היא דווקא לקחת מאמן שיש לו הבנה  רחבה בתחום האימון והתמחות בעולמות אותם אתם רוצים לקדם.

חשוב לבקש בלי להתבייש לראות תעודות ולשמוע על הדרך המקצועית שעבר, מה מיוחד בשיטת האימון ומה הדרך שבה הוא מאמן?.

3 – ניסיון תעסוקתי והצלחות מוכחות בשטח חשובים מאוד, אך לא פחות חשוב, לשאול לגבי הגישה והשיטה של המאמן, תפיסת עולמו, דרך האימון שלו, לראות שאתם מתחברים ויוצאים לדרך עם דמות שמשרה בכם ביטחון.

תחושת הביטחון שלכם במאמן, בתהליך והיכולת , לו לעזור לכם להאמין

ביכולתכם להצליח במסע, ישפיעו מאוד על הצלחת התהליך.

וכן, לא להסס לבקש הוכחות והמלצות.

 …

4 – החיבור האישי פרמטר חשוב מאוד

כדאי לשאול את עצמיך מהם הערכים אותם המאמן מייצג? האם הם תואמים לערכים שלך?

חשוב לבדוק האם הוא מייצג עבורך את אותם ערכים, האם יש לכם חיבור

      אישי מוצלח ואם הוא חי את מה שהוא מדבר מנסה לייצג  בהצלחת התהליך

והיכולת שלו לגרום לך להאמין בהצלחת התהליך שלכם .

לסיכום, תהליך אימון יכול לתת מענה מצוין על מנת להתמודד עם אתגרים

להתחזק ולהשיג את המטרות שלך. מדובר בחוויה מעצימה  לצד דרך שיש לעבור כמו כל תהליך שינוי וגדילה  לכן חשוב לבחור מלווה מקצועי ונכון לדרך.

בהצלחה

עידן יעקובס https://idanjacobs.com/