דף הבית » מה זה שירותי ענן לעסק – סוגים, היסטוריה ואיך זה משפיע על העסק שלכם
תוכן שיווקי

מה זה שירותי ענן לעסק – סוגים, היסטוריה ואיך זה משפיע על העסק שלכם

קרדיט לתמונה Freepik

בשנת 2024, חברות מסוימות עדיין פורסות את התשתית שלהן על חומרה פיזית במרכזי נתונים מקומיים, קונות רישיונות תוכנה ובונות פלטפורמות לפיתוח יישומים בעצמן. כל זה דורש משאבים כספיים, פיזיים ומשאבי זמן גדולים. עם שירותי ענן לעסק המצב הוא הפוך. לצורך פעולתם היציבה, אתם רק צריכים חיבור אינטרנט יציב ונותן שירותים אמין שידאג לתחזוקה ותמיכה טכנית של הפתרונות.

ההיסטוריה של הופעת טכנולוגיות הענן

עד שנות ה-60 של המאה הקודמת, המחשבים היו גדולים ויקרים, ורק מומחה אחד יכול היה לעבוד עם מחשב אחד. לכן, הרעיון של שימוש נפוץ בתשתית הופיע עוד אז, אך הוא הגיע ליישום מודרני רק בשנות ה-2000. במהלך אותו פרק זמן, הופיעו פתרונות ה-SaaS ומערכות ה-CRM הראשונים.

בשנת 2006, אמזון, שעסקה אז במכירות ספרים מקוונות, יצרה את שירות Elastic Cloud, שהפך לאב-טיפוס של מודל IaaS המודרני – Infrastructure as a Service. בשנת 1972 נוסדה חברת יזמקו שירותי מחשוב לעסק  , ועם התקדמות הטכנולוגיה, הפכו לספקי שירותי הענן לעסקים הגדולים בארץ.

מהם עננים ושירותי ענן

עננים הם רשת של שרתים חזקים המאפשרים למשתמשים לעבוד עם משאבים דרך האינטרנט: לנתח נתונים גדולים, לאחסן מידע סודי, לפרוס שולחנות עבודה וירטואליים, לעבוד במקביל עם מספר צוותים על פרויקט אחד ולבצע חישובים. שירותי ענן לעסק, בבסיסם, הם תוכניות מקוונות או כלים אחרים המסייעים לארגן עבודה מרחוק ולפתור בעיות עסקיות שונות. הם החליפו את התוכניות הלא מקוונות הקלאסיות שיש להתקין במחשבים נפרדים.

רשת הענן מורכבת מצמתי אחסון ועיבוד מידע, הנקראים מרכזי נתונים. הם ממוקמים בכל רחבי העולם ומחוברים דרך האינטרנט. ספקי ענן בונים ומתחזקים אותם בעצמם או עובדים עם מרכזי נתונים של שותפים, מפיצים את המשאבים של שרתים פיזיים לתוך מחשבים נפרדים ומשכירים אותם.

סוגי שירותי ענן לעסק

ישנם ארבעה סוגי עננים:

ענן ציבורי. ספק ענן משכיר משאבי מחשוב לעסק, המחולקים בין לקוחותיו הרבים של ספק השירות. בענן הציבורי ניתן לפרוס ולהגדיל במהירות את שטח האחסון, ענן כזה מתאים לסביבות פיתוח ובדיקה או כאתר גיבוי;

ענן פרטי. סביבת מחשוב המשמשת חברה ספציפית אחת. תשתית הענן מבודדת מלקוחות אחרים של ספק הענן ולכן מתאימה לאירוח שירותים בעלי חשיבות רבה ומידע סודי. בענן פרטי אתם יכולים ליישם כל פתרון מותאם אישית;

ענן היברידי. חלק אחד של השירותים מתארח בענן הציבורי, והחלק השני ממוקם בענן הפרטי או בשרתים פיזיים במרכז הנתונים המקומי של הלקוח. עסקים משתמשים לעתים קרובות בעננים היברידיים במהלך מעבר הדרגתי מתשתית מסורתית לתשתית ענן;

multicloud. עסקים משתמשים בפתרונות מספקי ענן רבים כדי לעבוד עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, לקבל את התנאים הטובים ביותר בשוק, להגדיל את המשאבים במהירות ולמזער את הסיכון לכשל של יישומים קריטיים למשימה.

אחת המגמות המרכזיות בפיתוח העתידי של שירותי ענן לעסק היא השימוש הנרחב בבינה מלאכותית. שירותי ענן יעבדו עם הטכנולוגיות הללו כדי ליצור פתרונות אינטואיטיביים ואוטומטיים שיעזרו לחברות לבצע דברים מהר יותר ובצורה יעילה יותר. בעתיד עשויים להופיע מודלים חדשים למתן שירותי ענן שעשויים לעניין במיוחד חברות שעובדות עם נתונים רגישים. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם חברת יזמקו פרו.