דף הבית » מהו תפקידה של מחלקת משאבי אנוש בעסק?
תוכן שיווקי

מהו תפקידה של מחלקת משאבי אנוש בעסק?

קרדיט לתמונה: pixabay

מחלקת משאבי אנוש היא חלק חיוני בכל עסק. חשוב שמחלקת משאבי אנוש תהיה במקום מרגע פתיחת העסק. בדרך זו, כל הצוות מתקבל לעבודה ומקבל הכשרה על מדיניות החברה והנהלים. מחלקת משאבי אנוש מסייעת גם ביחסי עובדים על ידי טיפול בתלונות, פיטורים וטיפול בענייני כוח אדם נוספים.

תפקיד משאבי אנוש בשלב התפעול

השלב התפעולי של עסק, עפ”י חברת הייבוב,  הוא השלב בו הוא פועל כדי להרוויח כסף. זהו השלב החשוב ביותר שכן הוא בו חברה מרוויחה הכנסות. מחלקת משאבי אנוש יכולה לסייע בגיוס וניהול עובדים, ניהול שכר ופיתוח עובדים. מחלקת משאבי אנוש תהיה חשובה לחברה בשלב זה מכיוון שהיא תצטרך לנהל את הצוות שלה ולהעניק להם הכשרה כדי שיוכלו לעבוד ביעילות.

משאבי אנוש בשלב הפיתוח

לעסק חשוב שתהיה מחלקת משאבי אנוש בשלב שבו הוא מתחיל לצמוח. מחלקת משאבי אנוש תדאג לתהליך הגיוס ותוודא שיש מספר מתאים של עובדים בחברה.

לחברה צריכה להיות מחלקת משאבי אנוש בשלב הפיתוח של העסק ולפני שהיא מתחילה לגייס עובדים שכן הם אחראים על תהליך הגיוס, הכשרת ופיתוח עובדים ותגמול עובדים.

משאבי אנוש גם בעסקים קטנים

חברת הייבוב מסבירה שרוב העסקים הקטנים מקלים ראש כשזה נודע לגביי משאבי אנוש. אפשר להבין אותם מכיוון שלרוב מערך הגיוס של עסקים כאלה אינו מצריך הרבה משאבים. חשיבותה של מחלקת משאבי אנוש בארגון תלויה בגודל ובסוג הארגון. לדוגמה, ייתכן שעסק קטן לא יזדקק למחלקת משאבי אנוש אם הם שוכרים רק אדם אחד או שניים, אך מומלץ להגדיר באופן ברור תחת מי האחריות הזו, זה יכול להיות אחראי משרד או מנהל שיהיה להם ידע בתנאי העסקה ושכר.