דף הבית » טיפים לשימור עובדים
Uncategorized

טיפים לשימור עובדים

טיפים לשימור עובדים

העסק שלנו מהווה בית עבורנו, אבל לא רק עבורנו, אלא גם עבור העובדים הנמצאים בעסק שלנו. מה זה אומר? אם אנחנו רוצים להבטיח שעובדי החברה שלנו ישארו לאורך טווח ארוך בעסק, עלינו לדעת איך לשמר אותם כמו שצריך. היום יש תחלופה גבוהה בקרב עובדי חברה, בין אם מדובר על חברת הייטק ובין אם מדובר על מסעדה או מקום אחר. בכל פעם בה אנחנו מכשירים עובדים חדשים לחברה, עלינו להבטיח שתהיה להם סיבה להישאר בחברה. הנה מספר טיפים לשימור עובדים.

יציאה מהשגרה

אחת הדרכים הפופולריות ביותר שנמצאה נכונה לשימור עובדים היא על ידי יציאה מהשגרה. זאת אומרת, העובדים שלנו מכירים את העבודה, באים מבוקר עד ערב, אבל לפעמים זה יכול להיות מעט מעיק. אנחנו צריכים לדעת לשבור את השגרה של העובדים שלנו באמצעות הטבות שונות, ימי גיבוש, חופשות וכן הלאה. כאשר אנחנו נמצאים באור אחר מול העובדים שלנו זה כבר ערך מוסף לעסק שלנו.

קידום 

ברגע בו לעובדים שלכם אין שאיפה קדימה, אין להם אפשרויות קידום בעסק, ברגע שתבוא להם אלטרנטיבה בתחום אשר כן מציעה להם להתקדם בתחום בו הם עוסקים, הם יקחו את ההזדמנות בשתי ידיים ובצדק. הקידום יכול להיות העלאה במשכורת, קידום מבחינת תפקיד ובעצם לשתף את העובד בחברה שלכם. כמובן, על העובד כל להוכיח את עצמו מול הגורמים הרלוונטים. 

תנאי עבודה

זכרו, העובדים שלנו נמצאים כמעט רוב היום במקום העבודה. בין אם מדובר על משרד הייטק או מוקד הזמנות, אנחנו צריכים לדאוג לסביבה נוחה לעובדי החברה. הסביבה אוטומטית משפיעה על היעילות של בעל המקצוע. לכן, עליכם לדאוג לנוחות מירבית בזמן העבודה וגם תנאים סוציאליים טובים. עלינו לדאוג שהאווירה הכללית במקום תהיה פחות או יותר באותו הגיל, עיצובים מסביב שיהיו מרשימים, כסאות נוחים ונגישות למקום העבודה מבחינת תחבורה ציבורית וחניות. 

שיתוף

ברגע בו לעובדים שלכם יש חלק גדול יותר בלקיחת החלטות או לפחות להיות חלק יותר ניכר מחזון החברה, הם אוטומטית ירגישו יותר מחוברים לעסק. לכן, עליכם לשתף את עובדי החברה בנוגע לקבלת החלטות, התייעצו איתם לגבי האופק של החברה. תדעו, הדעה שלהם מאוד חשובה להתקדמות העסק, הם יותר אובייקטיבים מכם. כמו כן, ברגע בו אתם משתפים אותם בקבלת החלטות הם ירגישו יותר מחויבות לעסק. 

שימור עובדים – מיתוג מעסיק

ברגע בו אנחנו מעניקים יחס הולם לעובדי החברה אנחנו גם עושים מה שנקרא “מיתוג מעסיק”. מדובר על אסטרטגיית שיווק שנמצאה יעילה בקרב עסקים רבים בשנים האחרונות. למעשה, ברגע בו יש לעובדים שלנו תנאים טובים הם משווקים את העסק שלכם. השיווק יכול להופיע בכל מיני מקומות, גם מפה לאוזן וגם ברשתות החברתיות. בדרך הזאת גם תקבלו פידבק חיובי, וגם יהיו לכם יותר בקשות עבודה.