דף הבית » בלי לחץ!!! 4 טיפים ועצות כיצד מומלץ להוריד סטרס – בקלות!
בריאות

בלי לחץ!!! 4 טיפים ועצות כיצד מומלץ להוריד סטרס – בקלות!

אירני סחר- קרבון תה מאצה צילום אסף לוי

השנתיים האחרונות, בשל מגפת הקורונה, היו השנים המלחיצות ביותר בעולם בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים.  הלחץ הנפשי נחשב כמגפה של המאה ה-21   שרוב האנושות חייה בסטרס  והקורונה רק האיצה אותה.  אנו, שחיים באזור המזרח התיכון  הלחץ קיצוני יותר ותוסיפו לזה את אורח החיים הצפוף, לחץ כרוני, המצב הכלכלי, אחריות על המשפחה, והעבודה היום יומית, מספיק סיבות טובות לחיות בסטרס תמידי.

שנים רבות שהרפואה מכירה במתח כגורם מגביר סיכון לשבץ מוחי או  לביות לב.    מצבי סטרס  עלולים  להיגרם ממצבי לחץ או אף מאירועים טובים כמו: מעבר דירה,  חתונה, לידה, מבחנים בלימודים או ממקום העבודה.

אז למה נוצרים  בעצם לחץ, סטרס או מתח?   תחושות המתח והעצבים נולדות מצורך פסיכולוגי או פיזי לשמור מפני גורם המאיים עלינו.   החוכמה היא לדעת לשלוט נכון במתח ולדעת שניתן  “לנהל” אותו,  בעזרת פעולות יום יומיות שכדאי לאמץ  כאורח חיים בריא יותר ונכון יותר.

כיצד ניתן לזהות שנמצאים בלחץ? אם מופעים לכם מספר התסמינים הבאים: תסמינים רגשיים כמו: עצבנות, כעס,  מצבי רוח משתנים, הרגשת בדידות, תסכול,  דיכאון וחרדה. תסמינים פיזיים כמו כאבי ראש,  כאבים בחזה, אובדן,  בעיות במערכת העיכול כמו:  שלשולים, עצירויות, סחרחורת, דפיקות לב מואצות, מחלות עור כגון אקזמה, אקנה ופצעי בגרות.  כמו כן הרגשה של  דאגה מוגברת,  חוסר יכולת ריכוז, שיפוטיות לקויה, ראיית הצד השלילי, הרגלי אכילה שונים, והפרעות שינה.  

 להלן  4  טיפים להורדת  הלחץ.  מומחי  חברת אירני סחר, המשווקת את המאצ’ה, תה ירוק יפני מסורתי, של המותג   Heapwell.  רכזו לכם  טיפים שמומלץ לאמץ ביום יום:

שילוב של פעילות גופנית – אורח חיים פעיל המשלב תזונה מאוזנת באה לידי ביטוי בהפחתת הלחץ.  פעילות גופנית תורמת גם למצב רוח טוב באמצעות האנדורפינים המשתחררים,   מסייעת לתחושת חיוניות ומורידה לחצים.

שתיית תה מאצ’ה – פתרון  פשוט לטיפול בלחץ הוא שגרת תזונה בריאה, טבעית  ונכונה.  קיימים בטבע לא מעט צמחים בעלי תכונות מרגיעות. אחד מהצמחים הללו הוא  שיח המאצ’ה היפני.  הצמח גדל בחשכה בשונה ממרבית הצמחים הגדלים בשמש- מה שמקנה לו תכונות מיוחדות.  

בנוסף לכלורופיל וחומצות אמינו חשובות בצמח גם שפע של ויטמינים ומינרלים ונוגדי חמצון רבים שהופכים אותו למזון על. מחקרים מראים כי שתיית תה מאצ’ה טובה יותר משתייה של תה ירוק ובעלת יכולות לעזור בהורדת לחץ דם בהרגעת הקיבה ובטיפול אנטי אייג’ינג. ובנוסף הוכח כי המשקה מאצ’ה הטבעי מפחית לחץ וסטרס  ומשלב תועלות בריאותיות. מדובר במשקה חם ומזין. ואם כל זה לא מספיק, תה  המאצ’ה מעניק תחושת חיוניות. מומלץ לשתות אותו בבוקר ובערב.

לתרגל נשימות –  מחקרים מראים שנשימות נכונות והרפיה משפיעים משמעותית  על ממדים כגון לחץ דם, כאב בחזה, קוצר נשימה, דיכאון, חרדה ועוינות.  מומלץ  לימוד טכניקות של נשימות והרפיה  כמו דמיון מודרך,   מדיטציה או  יוגה.   

לעשות דברים שאוהבים או לצאת  עם חברים –  מומלץ לאמץ  פעילות חברתית מהנה ומרגיעה – כשגרת חיים, באופן קבוע. מפגש עם חברים שאהובים,  יציאה  לסרט/הצגה/ להופעה או כל סוג   בילוי המקל  על המתח הנפשי.