דף הבית » לכבוד ט”ו באב ריכזנו עבורכם את הטיפים המנצחים לזוגיות איתנה ומלאת אהבה:
צרכנות

לכבוד ט”ו באב ריכזנו עבורכם את הטיפים המנצחים לזוגיות איתנה ומלאת אהבה:

סער נצר, יועץ זוגיות שניה SOMEBUDDY

סער נצר הוא מאמן אישי ועסקי מוסמך, מומחה באימון ליצירת זוגיות שנייה. חבר בקהילת המטפלים SomeBuddy

לגזור, לשמור וליישם כל השנה:

  1. את המסכות תשמרו לפורים  – תהיו גלויים ואמיתיים. לכולנו יש יתרונות וגם חסרונות. הם אלו שהופכים אותנו בדיוק למי שאנחנו. אם תהיו עסוקים בלהסתיר את מי שאתם באמת, לא תוכלו להיות אמיתיים בקשר שלכם.
  2. הקשבה – תקשיבו לבן/בת הזוג שלכם. לא מספיק לשמוע, עליכם להקשיב לנאמר, בפתיחות ובהקשבה אמיתית, לא תוך כדי עשיית דברים אחרים. חשוב גם שתקשיבו לעצמכם ולקולות הפנימיים שלכם. זה בהחלט יסייע לכם להבין מה עושה לכם טוב ומה לא.
  3. הדדיות – רוצה לקבל משהו? תן אותו. רוצים לקבל מחמאות? תנו מחמאות ראשונים! תפעלו בתוך הזוגיות שלכם בדיוק כפי שהייתם רוצים שיתייחסו אליכם. ככל שתשקיעו בכך יותר מאמץ, כך התגמול יהיה גדול יותר וטוב יותר.
  4. היו שם לעזור ולסייע לבן/בת הזוג שלכם. תנו להם את ההרגשה והידיעה שאתם שם בשבילם. תנו יד בבית, תציעו עזרה בחיי היום יום. הצעה מהלב, לא כדרך אגב. הרי בסופו של דבר אתם אוהבים אותם ורוצים להיות שם בשבילם.
  5. אתם צוות אחד מנצח! אתם לא אחד כנגד השני, כתף אל כתף ביחד. בזוגיות אין אתה מול אני, שלך מול שלי. יש אנחנו, יש שלנו. אתם מכירים האחד את השני, ראיתם את בן/בת הזוג שלכם ברגעים הכי יפים וטובים שלהם וברגעים הכי נמוכים שלהם. ביחד תוכלו הרבה יותר מאשר לבד. הביחד שלכם משלים האחד אצל השני את המקומות החלשים ומעצים אצל שניכם את המקומות החזקים. קל הרבה יותר להתמודד עם כל דבר כשאתם לא לבד.
  6. אמון – שימרו עליו בכל מחיר, דברו על הכל ואל תפרו את האמון של הצד השני. אמון שנשבר קשה מאוד לתקן. יש גישה שאומרת “מי שדובר אמת, לא צריך לזכור שום דבר” – כלומר, מי שמשקר או מסתיר, צריך לבנות סיפור שלם סביב הארוע אותו הוא שואף להסתיר. לרוב, ולאורך זמן, מתחילים להיווצר סדקים בחומת ההסתרה. זיכרו, ככל שתהיו כנים יותר, אמיתיים עם הצד השני, כך תוכלו להתנהל יותר בחופשיות בתוך הזוגיות שלכם.
  7. 7.      “אני אוהב/ת אותך” – הקפידו להעניק מחמאות לבן/בת הזוג וכמה שיותר. זה לא מובן מאליו, לאף אחד – כולנו רוצים להרגיש נאהבים, שרואים אותנו, לדעת שאנחנו חשובים למישהו אחר. בדיוק כמו שזה חשוב לך, זה חשוב גם לבן/בת הזוג שלך. דאגו לאמר מילות חיבה ופירגון על בסיס יומי. עוד לא נתקלתי בזוג שרב בשל עודף מחמאות.
  8. ה”חסרונות” שלו/ה הם לרוב ה”סיבה” שבגללה התאהבתם בהם מלכתחילה – זוכרים את זה שבתחילת הזוגיות שלכם, ממש אהבת את הספונטניות שלה? ממש אהבת את הכנות שלו? מעולה. בכל פעם שאתם חשים איזו שהיא תרעומת על הצד השני, עיצרו לרגע והתבוננו בתקופה הראשונה כשרק הכרתם, קרוב לודאי שזו אותה תכונה שאז משכה אתכם, עכשיו מעצבנת אתכם. נסו להיזכר ולהבין שזו בדיוק אותה התכונה רק במופע שונה שלה.
קרדיט לתמונה: pixabay

רעיונות לבילוי משותף:

  1. פיקניק בים, רק שניכם, ממש כמו פעם. תכינו ביחד סלסילת פיקניק ותנו לעצמכם שעתיים של ביחד, רחוק מהמולת הבית והיום יום.
  2. תשחזרו רגעים מתחילת הדרך, דייטים ראשונים שאתם זוכרים שקירבו בניכם וסללו את הדרך לזוג שאתם היום.
  3. בילוי משפחתי – הזוגיות שלכם הולידה משפחה, הפכו את חגיגת האהבה לארוע משפחתי, למדו את הילדים שלכם כיצד לאהוב נכון, ליצור זוגיות טובה ובריאה. אתם המודל שלהם לחיקוי.

סער נצר, מאמן אישי ועסקי מוסמך, מומחה באימון ליצירת זוגיות שנייה, חבר בקהילת המטפלים SomeBuddy