מקימים עסק חדש או מעוניינים לשדרג את הלוגו הנוכחי שלכם? נתחיל בכך שלוגו הוא הסמל שמייצג את העסק שלכם בכל מקום בו תבחרו לפרסם את העסק לכן ואנחנו ממליצים להשקיע בתהליך עיצוב הלוגו את הזמן הנדרש לכך. במדריך הבא רשמנו את השלבים השונים שצריך לדעת כדי לעצב לעסק שלכם לוגו מקצועי.
שלב ראשון: הגדרת זהות המותג
לפני שמתחילים לעבוד על עיצוב הלוגו עליכם לדעת מה בעצם הלוגו מתכוון לייצג, חשבו היטב לגבי השאלות הבאות ורשמו לכם את התשובות:
- מה המטרה של העסק?
- במה העסק שלי מיוחד לעומת שאר המתחרים שלי בתחום? מהו ערך המוסף שלי?
- באילו ערכים העסק דוגל? על מה חשוב לכם לשדר?
- מיהו קהל היעד של העסק? גברים? נשים? צעירים? מבוגרים?
באמצעות הגדרה ברורה של זהות העסק שלכם תוכלו ליצור לעצמכם לוגו נכון וקולע שימשוך את קהל היעד המתאים לעסק.
שלב שני: השראה ממתחרים בתחום
לאחר שהגדרתם את זהות המותג שלכם ניתן להתחיל להסתכל על עסקים שמציעים שירות דומה לעסק שלכם ולקבל משם השראה לעיצוב הלוגו. אילו מתחרים שלכם הצליחו לבלוט? ואילו לא? המטרה כאן היא לא להעתיק לוגו אחר, אלא לדעת אילו לוגואים עובדים ואילו לוגואים פחות מוצלחים.
למרות שזה חשוב לקבל השראה משאר המתחרים שלכם בתחום, יש לזכור שהלוגו הסופי צריך להיות מקורי וייחודי. לוגו ייחודי יסייע לכם לבלוט על פני המתחרים שלכם, יחזק את המותג שלכם וישדר על מראה אותנטי.
שלב שלישי: בחירת סגנון הלוגו לעסק שלכם
כיום יש מגוון דרכים שבאמצעותם ניתן לעצב לוגו והסגנון בו תבחרו ישפיע ישירות על האופן שבו קהל הלקוחות שלכם יתפוס את העסק שלכם. להלן מספר סגנונות עיקריים ללוגו:
לוגו טיפוגרפי (לוגו טקסט): לוגו טקסט הוא לוגו המכיל עיצוב ייחודי של אותיות המותג בלבד. לוגו מסוג זה מתאים לעסקים שמעוניינים לשדר על פשטות.
לוגו אייקון: לוגו אייקון הוא סמל גרפי המציג את העסק שלכם ללא טקסט כלל. לוגו מסוג זה בדרך כלל מתאים למותגים חזקים ומוכרים בתעשייה.
לוגו משולב טקסט וסמל: זהו הלוגו הפופולארי ביותר והוא מכיל שילוב בין טקסט לצד סמל גרפי. רוב סוגי העסקים בוחרים בלוגו זה.
שלב רביעי: עיצוב הלוגו
בשלב זה ניתן להתחיל ליצור את הסקיצות הראשוניות ללוגו הפוטנציאלי, ההמלצה שלנו היא להיעזר בשירותיו של מעצב גרפי שידע לתרגם את כל הידע שאספתם ללוגו ויזואלי ומרשים עבור העסק שלכם.
רוב המעצבים הגרפיים יכינו לכם מספר סקיצות פוטנציאליות ויציעו לכם מספר סבבי תיקונים בהם תוכלו להתאים את הלוגו לפי ההעדפות שלכם. ברגע שתבחרו בעיצוב הסופי של הלוגו, המעצב הגרפי ישלח לכם את קבצי הלוגו הסופיים ותוכלו להתחיל להשתמש בו.
טעויות נפוצות בעיצוב לוגו
להלן מספר טעויות נפוצות שבדרך כלל עלולות להתרחש במהלך עיצוב לוגו , טעויות אלה עלולות לפגוע בתדמית העסק שלכם ולדרוש תיקון יקר ללוגו בהמשך הדרך. להלן מספר טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן:
- לוגו עמוס מדי: הלוגו שלכם צריך להיות פשוט וברור, כך שהוא יוכל להעביר את המסר שלכם תוך רגע. לוגו המעוצב עם יותר מדי פרטים או צבעים עלול לאבד את המטרה שלו ובנוסף לכך לא יהיה זכיר.
- שימוש בגופן לא קריא: יכול להיות שמאוד התחברתם לגופן מסולסל או מקושט, אך חשוב לזכור שעליכם לבחור בגופן קריא שניתן לקרוא אותו בקלות.
- העתקה או חיקוי לוגואים אחרים: זה מעולה לקחת השראה מהמתחרים שלכם אך הימנעו מהעתקה או חיקוי לוגואים אחרים שראיתם מכיוון שהלוגו שלכם כבר לא יהיה מקורי, ובנוסף לכך אתם לוקחים סיכון לתביעה בגין זכויות יוצרים.
- בחירת צבעים לא מתאימים: אנשים רבים בוחרים בצבעים שלא עובדים יחד כמו למשל צבע בהיר עם בהיר או צבע כהה לצד צבע כהה, מה שעלול לגרום ללוגו להיות קשה לקריאה. ההמלצה שלנו היא לבחור בצבעים שמשלימים אחד את השני ונראים טוב אחד לצד השני.
סיכום
עיצוב לוגו הוא תהליך שלוקח זמן מכיוון שצריך לזקק כל כך הרבה נתונים לתוך סמל גרפי פשוט שיציג את העסק שלכם, אך השקעה בתהליך עיצוב לוגו איכותי תחזיר את עצמה פי כמה וכמה, מכיוון שלוגו מקצועי ומדויק יוכל ליצור חיבור רגשי עם קהל הלקוחות שלכם בקלות ולחזק את נראות המותג שלכם בשוק כל כך תחרותי.