דף הבית » טיפים לצילומי תדמית עסקיים
צרכנות תוכן שיווקי

טיפים לצילומי תדמית עסקיים

צילומי תדמית לעסקים, חברות ועצמאים אלה הם צילומי שנועדו למתג את העסק שלכם, בין אם מדובר בתמונה שלכם, תמונת צוות, תמונות המשרד שלכם או השירות שאתם מדגימים בצילומים. כל סוג צילום עסקי כזה או אחר אמור להראות את הרצינות שלכם, להפגין מקצועיות, ובסופו של דבר צריך לשווק אתכם או את העסק שלכם. צלם תדמית עוסק בצילום זה וייתן לכם את הפתרון. הכתבה תעסוק בטיפים שונים לקראת צילומי תדמית שאתם יכולים לבצע בסטודיו לצילום.

צלם תדמית- צילום מקס דופלי

טיפ ראשון – איך תתכוננו נכון צילומי תדמית מבחינת ביגוד

אתם צריכים להכין מספר בגדים. העניין הוא ברקע. לפעמים הצלם ישתמש ברקע לבן , אפור, שחור או גוון צבעוני אחר. לפעמים, לבגדים צבעוניים, יכול להתאים צבע משלים שבוחרים אותו לפי גלגל צבעים. הרעיון שלפעמים אתם צריכים את התמונה על רקע לבן של אתר, ולכן רקע לבן בסטודיו לצילום יתאים. במקרה הזה כדאי להביא חולצה לא לבנה או בהירה אלא כהה, ככה יהיה קונטרסט בין הרקע לבין הבגד שלכם.

יש מקרים בהם הביגוד הצבעוני יכול להצטלם טוב גם על רקע לבן או על רקע בצבע משלים או צבע צמוד(לפי גלגל צבעים של צבעים נגדיים, משלימים וכו’).

ההמלצה היא להביא גם בגדים כהים וגם בהירים, וזאת כדי להבטיח שיצאו כמה אופציות רצויות שתוכלו להשתמש בהן. לפעמים יש צורך ספציפי ואז אני ממליץ מראש לומר לצלם כדי שיבחר את הרקע הנכון.

טיפ שני – תנוחות והבאות פנים בזמן הצילומים

ממליץ לכם לתרגל קצת לפני. מה הכוונה. אני למשל שולח ללקוחות שלי כל מיני תנוחות שיתרגלו. כמו כן, אפשר לתרגל גם הבאות פנים.

אנשים שלא מכירים תנוחות ופוזות מחמיאות יכולים לא לקלוט מייד. הצלם יכוון אותם כמובן בסטודיו. אבל אני אוהב לתת ללקוחות לראות תנוחות שמחמיאות הם יכולים להתרגל אותן, במיוחד זה נכון לנשים. הפוזות לגברים קצת יותר פשוטות.

כמו כן, יש את עניין הבאות פנים. תסתכלו במראה שלכם בבית, תבחינו האם יש לכם צד מועדף? אם כן, תזכרו איזה צד יותר מועדף עליכם. יש אנשים שאין להם צד מועדף ויש כאלה שכן. יש כמה הכוונות שהצלם יתן לכם כדי שלא יהיו קיפולים בעור וגודל העיניים יהיה שווה (לא מעט אנשים עם גודל עיניים שונה)

צילום פורטרטים- צילום מקס דופלי

טיפ שלישי – מסע פרסום של העסק – איך למקסם את העסק

אתם כבעלי עסקים, חברות, ארגונים ועצמאים צריכים לדעת מה המטרות שלכם. הטיפ שלי הוא קודם כל לא לדבר על מחיר. הכי חשוב, תסבירו לצלם מהן המטרות שלכם בצילום. יש אנשים שצריכים תמונה לקורות חיים, אין שם עניין עסקי. אבל ברגע שזה גולם ללינקדאין, רשת מקצועית ויש לכם שם עמוד עסקי, זה כבר משהו אחר. תסבירו לצלם את המטרה, מה אתם רוצים להשיג בצילום תדמית. אולי זה לא הפורטרט שלכם הנקי בסטודיו. אולי זאת תמונה שלכם על רקע המשרד או תמונה שלכם על רקע של משהו שאתם רוצים לשווק.

למשל צילום פרסום ליוגורט – צילום מודליסט בסטודיו עם היוגורט וכפית, פרסום של מתווך על רקע של בניין, צילום שמטרתו לשווק מקדחה של חברה ידועה- עובד שקודח בקיר עם המקדחה,  עורך דין עם הניירות שמחתים את הלקוח שלו במשרד.

תמסרו לצלם מטרה והמסר השיווקי שאתם רוצים לשווק.  הצלם החכם יציע לכם רעיונות טובים מה כדאי להראות בתמונה, יחשוב יחד אתכם ויגיד אם את הצילום כדאי לעשות בסטודיו או איפשהו בלוקיישן.

למשל, אם יש אוטו חדש שנכנס לשוק, עדיף לצלם אותו על כביש או בטבע אם זה ג’יפ. אבל אם אתם משווקים יוגורט, כבר אפשר לשלב מודליסט. ואם אתם בעל מקצוע בתחום כלשהו, פורטרט שלכם הוא החשוב. צלם פורטרטים ידע להוציא אתכם באור מחמיא ובתנוחה טובה.

צילום בסטודיו- צילום מקס דופלי

טיפ רביעי – תבקשו תמונות בפורמט ורזולוציה מתאימה

כנראה שאתם לא הולכים להדפיס את התמונות אלא לשים אותם במדיה הדיגיטלית, באתר או רשת חברתית. לכן תבקשו מהצלם, אך הוא גם אמור לדעת את זה לבד, שהתמונות יהיו בגודל המותאם לאינטרנט וגם בפורמט המותאם לווב. לרוב, הצלם יעשה את זה גם ככה למי שמבין עניין.

טיפ חמישי- איך לבחור צלם חוץ מעל סמך המחיר

הטיפ שלי הוא תבינו על סמך השיחה שהצלם מקצועי, תגידו לו כמה משפטים, מה המטרות שלכם, האם יש מסר שיווקי שצריך להעביר. אם תתנו לצלם לדבר, תראו שהוא שואל שאולות, מתעניין, מביא רעיונות וחושב איך לבצע את הצילום, זה צלם שקודם חשובה לו העבודה ואיך לבצע את העבודה.  אם אתם מדברים עם אחד כזה, כנראה שהוא רציני. אבל אם התקשרתם ושאלתם מה המחיר, אתם לא רציניים. אם הצלם ישר אמר מחיר, כנראה עוד שהוא עם 30 שנים ניסיון יודע הכל מראש, או שהוא לא מתעניין באמת במה שאתם צריכים. מה המטרה שלכם? פורטרט רגיל? צילום מסחרי ?  תמונה שלכם עם מסר שיווקי?

טיפ שישי  – עריכה

תחליטו האם אתם צריכים עריכה. הטיפ שלי הוא לשאול את הצלם, מה עם עריכה? האם אתם בן אדם בגיל שלישי ויש לכם הרבה כמתים? לפעמים כדאי לעשות עריכת עור. כל מי שהוא מעל גיל 40, נזקק לזה בצורה זאת או אחרת. תחליטו לעצמכם, האם אתם תופסים את עצמכם כנראים טוב או לא. לפעמים לאנשים יש פגמים. כדאי להוריד אותם ועל כך אתם יכולים לשאול את הצלם. לפעמים אנשים מזיעים בזמן הצילום או יש עור שומני שמחזיר אור והתמונה יכולה לצאת אם החזר אור כאילו בן אדם מזיע. לפעמים יש להוריד כמתים, כדי להוריד קצת בגיל את הבן אדם. זאת שיטה מקובלת. יש אנשים שלא ירצו לשנות כלום, תלוי בכם. אתם צריכים להחליט לבד.

טיפ שביעי – את מי לבחור

תבחרו רק מתוך הצלמים שהשקיעו את זמנם בלדון אתכם על הצילום המבוקש. רוב הסיכויים שהם אכן רוצים להשקיע גם בצילומים. אלה שלא השקיעו מזמנם, לא בהכרח ישקיעו בצילומים. אלה שכן השקיעו, דיברו והציעו, כנראה גם יעשו משהו מעבר לצילום בסיסי במיוחד אם יש להם רעיונות ששיתפו איתכם.

צילום פורטרט בסטודיו זה הדבר הבסיסי, שעדיין רבים נזקקים לו, דיוקן יפה ומחמיא לכם.

אח”כ יש את המטרות היותר רציניות, כמו מסר שיווקי שאם רוצים להעביר. למשל חברת ביטוח רוצה להראות מקרה שבו האוטו התהפך והיא מראה בן אדם בסימן שאלה, סוג של פרסומת שמשווקת ביטוח למצבים שזה לא יקרה.

דוגמה אחרת היא חברה שעוסקת בסנפלינג, ואז יש צורך לצלם את המקצוענים בשטח, כשהם עם החבלים על הבניין.

יש אינספור דוגמאות לצילומי תדמית שאני יכול לתת ורעיונות שונים., כתלות במטרה של העסק וצילומי התדמית שעסקיים שיכולים למתג אתכם.

היתרונות של צילומי תדמית הם רבים, יעביר מסר השיווקי ומקצועיות ללקוח פוטנציאלי, להראות תמונת פרופיל שלכם בצורה המחמיאה ללקוח, לגרום למכור את השירות שלכם או להתקשר אליכם, יראה אתכם טוב ברשת מקצועית לינקדאין או קורות חיים ועוד. אל תסתפקו בתצלום מהפלאפון, תנו לצלם מקצועי בסטודיו לעשות את העבודה שהוא מתמחה בה.

שמי מקס דופלי, אני עוסק בצילום אדריכלות ועיצוב פנים  ואתם מוזמנים ליצור קשר בנוגע לצילום הנכס שלכם.