דף הבית » טיפים לצילום עיצוב פנים
צרכנות

טיפים לצילום עיצוב פנים

צילום מקס דופלי

במקרים שבהם את עבודת עיצוב הפנים עשתה אשת מקצוע, למשל מעצבת פנים שהשקיעה בעבודת העיצוב ללקוח, תרצה להציג את העבודה שלה בצורה הכי מקצועית ע”י צלם אדריכלות מקצועי או מתווך או אדם הרוצה למכור את הנכס שלו, יצטרכו לבצע צילומי עיצוב פנים. בעולם של היום ההתרשמות הראשונית שיקבל כל לקוח תהיה מהתמונות. כל אחד ואחת יכולים לצלם היום באמצעות הפלאפון תמונות באיכות לא רעה אבל כדי לצלם צילמי עיצוב פנים איכותיות וטובות נדרש ידע ומומחיות. כמובן אפשר ועדיף לקחת צלם מקצועי שיודע את העבודה ויש לו את הציוד המתאים להשגת תוצאה מיטבית במידת האפשר. אך למי שבכל זאת רוצה לצלם לבד הנה מספר טיפים ממקס דופלי צלם צילומי פנים מנוסה  לשיפור של רמת הצילום שלכם.

צילום עם קווים אנכים ישרים

אפשר לעשות צילום עיצוב פנים בלי שום אביזרים ואפשר עם, אפרט את שני הדרכים.

במידה ומצלמים עם פלאפון, כדאי שתהיה בו עדשה רחבה.  אתם צריכים לכוון את המצלמה כך, שהיא תהיה אנכית פלס . כלומר, הקווים של הקירות צריכים להיות ישירים כשאתם מסתכלים על התמונה. במידה ותכוונו את הפלאפון טיפה למטה או למעלה, הקווים האנכים לא יהיו ישרים.

יתכן והאור בחדר לא יספיק ולכן התמונה מצילום מהיד תהיה מטושטשת. כדי לשפר את הרמה, אפשר לקנות חצובה קטנה עם מחזיק לפלאפון, ואז לכוון כך שהקווים הישרים יהיו ישרים ולא תהיה השפעה של מיני רעידות יד שיש לכל אחד על הצילום. היתרון הנוסף שנותן לכם ההתקן זה שהחשיפה תהיה כמה שהפלאפון צריך אז התמונה תצא חדה.

צילום מקס דופלי

שימוש ב HDR

אפשר לכוון את הפלאפון על מצב HDR, רצוי על חצובה, ואז החשיפה תהיה אופטימלית, כי פלאפון יחבר מספר חשיפות כדי להשלים גם את האזורים הבהירים וגם את הכהים, התמונה תהיה יותר בהירה גם באזורים הכהים.

תוכנות פלאפון

ישנן תוכנות שמיועדות לצילום, לא מעט מהן בחינם וחלקן בתשלום. יש תוכנה של adobe lightroom או כל תוכנה דומה. אפשר לשים אופציה של גריד (Grid), כלומר בפלאפון תראו פסים אנכים ואלכסונים. זה מאפשר לכם לייצב את הפלאפון בדיוק במצב אנכי ישר, במקביל לקווי פינות הקירות.

היתרון הנוסף של תוכנות אלה הן פורמט בו מצולמת התמונה. לרוב התמונה היא כקובץ JPG, אבל התוכנות האלה יודעות לתת פורמט של RAW, כלומר קובץ עם הרבה יותר מידע בתוכו. זה יכול לתרום בעיקר אם תעשו עריכה לתמונות אח”כ.

עריכה

אם עושים שימוש בתוכנת עריכה, יש כמה תוכנות חינמיות לגמרי ויש כמה בתשלום, אפשר להוציא מקובץ RAW את האזורים החשוכים ו”להקטין” טיפה אזורם בהירים או שרופים. תוכנות חינמיות קיימות גם אונליין, מעלים תמונה ועורכים – pixlr.com או fotor.com, או תוכנות שמתקינים במחשב GIMP, Darktable, Photoscape X ו Adobe Photoshop Express Editor.

בעזרתן אפשר גם לתקן דפקטים שונים אם הצילום יצא עקום, אז אפשר ליישר,  להבהיר קצת , להחשיך, לשנות טיפה צבע.

למשל המצלמות מדי פעם מצלמות בגוון צהוב בצילום עיצוב פנים, ולכן כדאי מאוד לתקן את זה בעריכה.  פשוט משנים את white balance בתוך התוכנה והגוון נהיה יותר לבן. דרך אחרת היה להוריד את ריווי של צבע צהוב, כלומר להוריד את ה saturation מהגוון הצהוב ואפשר גם לטרטגט ספציפית רק את הגוון הצהוב, כדי לא לפגוע בריווי של שאר הגוונים.

כמו כן, הרבה פעמים התאורה הפלורסנטית בעיצוב פנים נוטה להיות עם גוון ירוק. לכן, איפה שמשנים את ה  white balance, אפשר לכוון את הצבע לכיוון מנוגד מירוק, שזה magenta וככה לנטרל גוון ירוק של פלורסנט.

בחירת שעת צילום עיצוב פנים

אם התמונה נעשית באופן ידני, התמונה יכולה לצאת מטושטשת, כנ”ל לגבי HDR. אם הצילום מתבצע בערב, אז התאורה שלכם הפלורסנטית תהיה דלוקה, ואז יתקבל גוון ירוק צהוב מגעיל. ואם יש תאורה חמה (צהובה ולא פלורסנטית), התוצאה תהיה עוד יותר גרועה ויתקבלו צבעים לא טובים. לכן, הפתרון הוא שעת צילום אופטימלית, יש לכל חדר.

קודם כל חשוב לבחור בשעת צילום הגיונית, כלומר שעות הבוקר/צהריים ולא ערב. בצורה כזאת לא תהיה השפעה מתאורת פנים, אלא היא רק תוסיף. בשעות הבוקר, יש השפעה מפריעה של  קרני השמש לתוך הפנים ויצור בתמונה אזורים שרופים, כאשר שאר התמונה תהיה חשוכה. עדיף להימנע מזה כדי שלא להתעסק אח”כ עם עריכה מיותרת.  זה יכול להתאים יותר לצלם מקצועי, שיודע להתמודד עם זה ולקחת את זה כיתרון לתמונה שלו. לכן, לעומת צלם מקצועי, עדיף לצלם בשעות בין 10:00 ועד 16:00 כשאין קרני שמש שנכנסות לפנים, והכל רך- היתרון בשעות האלה גם שלא יפריע שהווילונות יהיו שרופים מהתאורה הטבעית שבאה מבחוץ, אלא העיקר מבחינתכם הוא שהפנים יהיה מואר טוב.

סדר ורקע

זאת צריכה להיות הנקודה הראשונה שצריך לחשוב עליה. כשצלם מקצועי מגיע, הוא משקיע זמן רב עם מעצבת פנים לסדר את הבית/משרד, לעשות סטיילינג, זה לא רק זמן אלא גם כסף, סטייליסטית שיכולה לדאוג ולהביא דברים שמתאימים לפנים הזה, כמו שטיח, תמונה, פרחים וכו’. לכן, אתם כלא מקצועיים יכולים לפחות לסדר את הבית שיראה יפה, ללא בלגן של בגדים זרוקים, כריות במקום, בלי כתמים על ספות וכו’ וכו’. כלומר אתם צריכים לחשוב בראש של מעצב פנים, וכל דבר קטן, להוריד מהתמונה. המטרה שלכם להראות את עיצוב פנים בצורה מאוד מינימליסטית.

כמו כן חשוב לחשוב על הרקע. אולי ברקע במרפסת יש מנגל, כורסא וכו’. אולי זה לא יראה טוב דרך הווילון. חשוב להסתכל מה יש ברקע שיכול להפריע לתמונה. כלומר, צריך  להסתכל על הנכס הזה לא בעיניים רגילות של דייר או מתווך, אלא בעיניים של מעצב פנים.

לסיכום- במקרים חשובים עדיף תמיד להסתייע בצלם מקצועי ומנוסה ולא לצלם לבד. ואם בכל זאת מצלמים לבד, לקחת בחשבון את כל הנקודות ולעשות הרבה ניסיונות עד לקבלת התוצאה הטובה ביותר.