דף הבית » איך לסיים את החודש עם פלוס בבנק?
צרכנות

איך לסיים את החודש עם פלוס בבנק?

איך לסיים את החודש עם פלוס בבנק?

אתם כל חודש חופרים לעצמכם בור עמוק יותר למינוס? אתם חייבים לעצור רגע ולבדוק מה אתם עושים לא נכון. יש היום כל כך הרבה דרכים לחסוך, עליכם פשוט להכיר את הדרכים. כן, ארץ ישראל היא לא מקום שקל לחיות בו, אבל מי שיבוא בגישה כזאת לא יגיע להישגים אליהם הוא שואף. 

כמה אתם מכניסים בחודש?

בשביל שתוכלו לסיים את החודש בפלוס עליכם לדעת שאתם מרוויחים מחיר נורמלי כל חודש. היום שכר המינימום עומד על 5,300 ש”ח פחות או יותר. אם השכר שלכם הוא 8,000 ש”ח אתם במצב טוב יחסית. עם זאת, יש הרבה דברים אשר יכולים להשפיע על ההכנסה שלכם. אם אתם מרוויחים 8,000 ש”ח בחודש אבל שכר הדירה שלכם עומד על 5,500 ש”ח אתם במצב לא טוב. זה משאיר אתכם עם 2,500 ש”ח כל חודש לחיות. היום הממוצע בו אנחנו מוציאים רק על דלק כל חודש עומד על 600 ש”ח. לכן, עליכם או למצוא עבודה רווחית יותר או לבחור מקום זול יותר לגור בו. 

כמו כן, עליכם למצוא דרכים לייעל את הרווחים שלכם. אם אתם עובדים בתור עצמאים אתם לא כפופים לשעות עבודה בדרך כלל. מה שזה אומר שאתם יכולים להרוויח יותר. אם אתם בעלי מסעדה שעכשיו מכניסה לכם לכיס כל חודש 12,000 ש”ח, אתם צריכים לוודא שהוצאות עבור העסק אינן גבוהות. זאת תעשו באמצעות השוואת מחירי ספקים, ייעוץ עסקי וכן הלאה. כמו כן, עליכם לדעת לשווק את עצמכם ובכך להגדיל את ההכנסות שלכם. לא משנה במה אתם עוסקים, שיווק מתאים לכל עסק וכל עסק חייב שיווק. 

מותרות

בסופו של דבר, אם אתם רוצים לחסוך כסף יש דברים שאתם צריכים לוותר עליהם. מותרות יכול להיות כל דבר, אבל אין זה אומר שאתם צריכים לחיות בעוני. לדוגמא, אתם לא חייבים את האייפון החדש ביותר, אתם יכולים להסתפק במכשיר אחר. עליכם להבדיל בין הכספים שאתם מוציאים על מותרות ועל מצרכים בסיסיים שאתם צריכים. 

יעד לחיסכון 

בשביל שבכלל נרצה לחסוך ולהישאר בפלוס בסוף החודש עלינו לדעת מה המטרה שלנו. כן, זה לגיטימי שנרצה להישאר בפלוס בסוף החודש. אבל כאשר יש לנו מטרה מול העיניים, העבודה היא הרבה יותר יעילה. לדוגמא, אם עכשיו אני רוצה לרכוש רכב, אני יודע שהמטרה שלי היא להישאר בפלוס של 3,000 ש”ח כל חודש. ברגע שיש לי את המטרה מול העיניים אני אהיה הרבה יותר קפדן לגבי ההתנהלות החודשית שלי. חשוב להציב מטרות ריאליסטיות ולא לזרוק מספר משוער לאוויר. בחרו בסכום שתדעו שתוכלו לעמוד בו. עדיף להתקדם לאט מאשר לא להתקדם בכלל.