דף הבית » איך להתאים בגד ים לשחייה לגוף ?
תוכן שיווקי

איך להתאים בגד ים לשחייה לגוף ?

קרדיט תמונה FREEPIK

לא לכל אחת נח ללבוש בגד ים, למען האמת רוב הנשים מרגישות לא בנוח עם חלק זה או אחר שלהן, והחשיפה לעיתים מעוררת בנו אי נוחות או מבוכה. אבל היום ישנם בגדי ים יפים ואיכותיים בקו האופנה האחרון המתאימים למגוון של מבני גוף, ובחירת בגד ים נכונה עשויה להחמיא למבנה הטבעי של הגוף ולגרום לנו להרגיש הרבה יותר נח.

לפני הכל צריך להגדיר לאיזו מטרה נועד בגד הים שאנו מתכננות לרכוש, זה בהחלט יכול להיות רביצה על החוף ועד שחייה מקצועית אך הפעם נמתקד בפעילות ממוצעת של ביקור בים או בבריכה. אז רגע לפני שאת קופצת למים, יוצאת למסע רכישה ומתבלטת בין מגוון בגדי ים היפים של קיץ 2022 חשוב שתכירי כמה עקרונות כיצד נכון לבחור בגד ים.

בקיני או טנקיני?

את בגד הים השלם כולנו מכירות, כשאחד הייתרונות הבולטים שלו הוא נוכחות של בטנה קדמית מחטבת המחזיקה ותומכת באיזור הבטן. אך יש כאלה הבוחרות בבגד ים שני חלקים.

ביקיני הוא בגד ים לנשים המורכב משני חלקים – החלק העליון מכסה את החזה, והחלק התחתון מכסה את המפשעה והישבן, בדומה לתחתונים. הגב והבטן נותרים חשופים. עיצובם של החלק התחתון וגם של החלק העליון משתנה במידת החושפנות שלו, עד כדי משולשים צרים המחוברים בחוטים דקים.

טנקיני, זהו בגד ים המשלב גופיה וחלק תחתון של ביקיני. ההבדל המרכזי בינו לבין ביקיני הוא הסתרת הבטן והגב.  

דגשים בבחירת בגד ים

בד שמתייבש מהר – אנחנו לא רוצות, כשאנו יוצאות מהמים, שהבגד ים שעלינו יישאר רטוב לזמן ממושך. הרטיבות גם עלולה לגרום לגירוי בעור. לכן חשוב לבחור בבד שמתייבש מהר, מבד דק יחסית שאינו מערב כותנה.

בד המגן מפני השמש –  קרינת השמש החזקה בישראל עשויה לגרום לכוויות, להתפתחות נגעי עור ומגוון נזקים בריאותיים ואסתטיים. למרות שנראה לנו שכל בד שמסתיר אותנו הוא מגן מהשמש, ישנם בדים שהם יעילים יותר בהגנה מהקרניים האולטרה-סגולות של השמש. UPF הוא מקדם ההגנה של בגדים (Ultraviolet Protection Factor) בדומה ל- SPF שהוא מקדם הגנה של תכשירים מסנני קרינה. דרגת ההגנה המרבית של בדים היא +50 UPF, נתון המבטיח כי הבד חוסם יותר מ-97.5% מקרני השמש המסוכנות לעור.

בד עמיד לכלור – אף אחת לא רוצה שאחרי כניסה ראשונה לבריכה בגד הים שלה יהפוך לשקוף. בגדי ים עמידים לכלור לרוב עשויים שילוב של לייקרה ופוליאסטר – ככל שאחוז הפוליאסטר גבוה יותר כך גדלה עמידותו של בגד הים לכלור.

רצועות מתכווננות – ישנן רצועות שאפשר לכוונן ולהתאים כך שניתן יהיה להדק או לשחרר אתן על מנת להתאימן למבנה הגוף. רצועות עבות יותר הן בדרך כלל מחזיקות ומספקות תמיכה וגם נוחות יותר מאשר רצועות צרות. 

בחירת בגד ים לפי מבנה הגוף

כאמור על מנת להרגיש בנוח עם בגד הים יש להתאימו למבנה הגוף. להלן מספר קווים מנחים להתאמת בגד הים למבנה הגוף.

מבנה גוף עם ירכיים רחבות

מדובר בנשים עם מבנה גוף צר באיזור החזה והכתפיים ואילו הירכיים הן רחבות. כדי ליצור איזון כדאי ליצר אשליה של רוחב בחלק הגוף העליון, ניתן לעשות זאת ע”י בגד ים עם כתפיות רחבות. כדאי להימנע מחצאיות ומכנסונים אשר מדגישים את הירכיים.

מבנה גוף עם פלג גוף עליון רחב

מדובר בנשים שהחלק התחתון של גופן צר ואילו חגורת הכתפיים רחבה. על מנת ליצור התאמה בין החלקים יש להדגיש ולהרחיב את פלג הגוף התחתון. חצאיות יכולות לעשות את העבודה, ובדים צבעוניים עם הדפסים בחלק התחתון.

מבנה חסר טליה

מדובר בנשים בעלות רוחב שווה של הכתפיים וירכיים, ומותניים לא מודגשות. על מנת ליצור אשליה של קימורים באזור המותן ניתן ללבוש בגדי ים שיש להם הדפס או חיתוכים אלכסוניים באזור המותניים או בגד ים בסגנון מעטפת.

מבנה גוף עגלגל עם בטן

מדובר בנשים עגלגלות עם בטן בולטת. במקרה זה כדאי לחפש בגד ים שלם או טנקיני אשר יסתירו את הבטן. הדפסים לאורך בגד הים יכולים להחמיא שכן הם יוצרים אשליה של אורך והצרה. בגד ים עם בטנה פנימית יכול לסייע לך להחזיק את הגוף.

לעוד טיפים ומידע בנושא בגדי ים וציוד שחייה בקרו באתר דוגית